PRODEJ
Menu | návrat na začátek stránky ↑
Libeňský most podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) nejspíš nebude nahrazen novým mostem se čtyřmi jízdními pruhy.
Zda bude most opraven, nebo zbourán, jak předpokládá projekt Technické správy komunikací (TSK), P. Dolínek nicméně neřekl. Praha si nechala zpracovat studii od ČVUT, která ukázala, že stavba nového mostu ve stávající šířce bude pro město levnější než rekonstrukce, nový most navíc prý vydrží déle. Občanské iniciativy však chtějí nechat most prohlásit za kulturní památku.
„Máme dvě špatná řešení. Jedno je, aby Praha zainvestovala do rekonstrukce, kdy nevíme, jak dlouho bude opravený most stát, a nevíme, za jaké finanční prostředky. Druhé je to, že postavíme nový most navzdory tomu, že zbouráme most, který mají lidé rádi a jsou na něj zvyklí," řekl Dolínek. Podle by výhodou rekonstrukce bylo zachování současné podoby mostu, z pohledu technologických aspektů prý je lepší stavět nový most. Libeňský most je nyní v havarijním stavu a je na něm omezen provoz tramvají. Analýza ČVUTukázala, že most je v havarijním stavu a hrozí i uzávěra pro MHD. O dalším osudu mostu by mohlo rozhodnout lednové zasedání pražských radních.
Zdroj: stavební fórum